Ex-SPM Candidates

 Assalmualaikum readers! before baca, korang read dulu this Post Title. Apa-2..?
Jyeahh! me. Pagi tadi (10.30) saya sudaa bebas espiemmm. Haihh lama betul na tunggu Spm ni abiss, tak reti nak abis awal-2 ke.? Btw banyak gap, asyik cuti je,asyik lagha lebih laa jawabnya. SPM is finally over and real life is finally begin (takutnyaa!)
 Bagi budak kejuruteraan, habis last paper on 6 Dec. Budak P'dagangan habis 5 Dec. Tengok gambar atas, masam bukan.? Alahai buruknya muka kalau masam camni. 
I put on a fake smile everyday to hide the pain. What pain.? yeahh Spm Pain
Kepada kalian yang Junior..nanti ada laa tu yang muka masam mcam di atas ni. Hope all this stress that I go through akan berbaloi, kita tengok bulan 3 nanti okay ;)

Selalunya orang menjerit "MERDEKA!" kalau habis exam besar tapi bagi aku tak merdeka lagi so aku just smile je. Bagi aku Merdeka tu kalau dah dapat result. For Spm, aku target 6A's and above..target serdang2 je, don't too over confident friends. 
Let's we pray together:-
Ya Allah, selama ni kau telah permudahkan urusan aku menjawab semua kertas-2 Spm dengan tenang..tolonglah aku mendapat the best grade dengan menutup kesalahan-2 jawapan aku di depan mata semua pemeriksa. AMIN.
"Merdeka!" will be echoes
To me,a good relationship is with someone who knows all my insecurities & imperfections BUT still loves me for who I am :)  They accept my past, support my present & encourage my future, Thanksomuch guys :D

5Mechanical2'12
 The **tutt class EVER!
Kat kelas ni sumpa aku jarang senyum sebab..sebab diorang la tak happening, problemodoee --" Someone said this to me,"Life is short, smile while you have teeth".. suddenly I hahaa (burst out laughing) camon laa, people make mistakes okay, it's a part of human nature.
 2 years I stayed in this class, so much the -_________- whatthe..? (stop Zaty) (okay-3).
Each new day is another chance to change your life. Take it. What matter is happens, aku still sayang classmates aku ney, only girls okay.
*Stop acting like you know me, dude. Does it sound ironic to you if somebody judges you when everything they know about you. You're acting like you're perfect and only you know how to make things right. Bla-3. aku teringat akan memories time jamuan kat belakang DM. Private laa konon, tu pun masih ada budak mengintai-2. almaklum laa our dishes more delicious than DM.hikhok xD alamak! gambar jamuan kat camera Sir Shah, no one pun nak ambilkan. 
Kita balik ke zaman 2011 eh.? 1st jejak ke dewan Septechs..aku terpandang ke atas.."Dewan Al-Jazari"? weyh..ni sekolah agama ke teknik. macam2 aku fikir time tu, nak undo balik rumah dah tak sempat, just tinggal nak masuk dewan & ambil nomb.dorm. Tapi aku redha jelaa, padahal attitude budak sekolah ni tak macam yang difikirkan. (!!) 
alaa..dormmates pun muka je omeyy-2, baik-2 tapi perangai..MasyaAllah! hhaa.sorry3 KORANG BAIK la :)

 From Left: A.Suci,Fazz,Atie,Pua,Alia & Eiyn
  Cerita tadi..ketika berpisah :-
Semalam (5 Dec), Pua & Ana meninggalkan kami semua di asrama so tinggal only five of us. 
Ana balik petang, pua balik time Isyak. Pua kata nak turun surau time Maghrib tapi batang hidung pun tarak. After solat, kami pun naik asrama & shouted "Pua. Pua!". Ingatkan dah BRB sekali ada lagi,fuhh -,-' ajak dia turun bwah & she said "nanti nanti aku turun", kay foinee. Turun laa balik ke surau... terpandang belakang jap,ehh! nampak pua tengah ambil al-Quran. aku pun ajak Piqa say goodbye to Pua Wempitss ney. Dia pun sudah bermandikan air mata ngan kawan2 kat belakang surau (uwekkss! like a baby) Tang A.Suci ney lagi sedih, Emotional mana datang. The awkward moment when nak salam ngan Pua tapi tak peluk la. Did you know what she said to me.? "Tak payah nak peluk sangat la pattinson".Who cares what crap anyone may say about me, oo ramai kata muka aku ney Heartless,kwaajaaa! Nampak je aku tabah tapi just Allah knows how my heart felt that time.
Tiba2 Imam kata "SAF...", semua buat derk je.haha. Bila pua out, semua berkejar masuk Saf. Tu pun ada yang menangis dalam solat..sabar eh A.Suci & Fazz ^^

 I'm at the center of them! 302A+303A

Malam tu..Eiyn kata nak tidur sebelah aku, okay. Late night sikit A.suci pun nak tidur sebelah aku, woww.(terharu :') Then aku cakap "Eiyn dah cop aku dulu!", dia pon start laa buat muka upset. Then, aku tambah lagi "eii aku ada dua belah kan, seorang kiri seorang kanan. Klau nak share selimut ngan aku pun tak kesah. Kira2 5 tilam kat atas lantai, woaa Septechs is cold babe. Bangun pagi memang liat la, bila dah masuk bathroom-just standing because daa! I cannot hold so damn coldest water in early morning. 
Eyhh Eiyn ada nak tanya something kat aku last night tapi tak jadi lak then suruh aku text dia. Personal konon, ceyh. 
Setibanya pagi, packing bag-kemas dorm sikit2 sampai LK pun tak ter-ulang kaji pagi tu. Ingatkan A.Suci ngan Fazz, after LK terus rushing ke Dataran Razi sebab diorang ni exam kat dewan so take a long time to settle the paper bla3. Habis LK aku pun terus gerak, actually aku terlupa seketika pasal nak jumpa Alia & Eiyn yang nak exam pukul 11.15.. nasib baik nampak kepala Alia yang comel tu. Haihh, borak2 sikit then salam ah (nak berpisah ni) peluk tu takdelaa. yang A.Suci ngan Fazz ney mana entah, sumpah lambat so wa gerak dulu. Mak wa pick up wa awal.hee :D Before balik, aku naik dorm for the last time, last breath..dorm kosong je. Pastu aku sapu satu dorm biar cantik & kemas for our juniors soon. Lastly, buka lokar buku, buka lokar baju for the last-kosong tanpa baju aku dah(sebak sikit la) Turun turun turun, eyh Umi baru sampai la. Angkut barang bawa masuk kereta. 
Bye SEPTECHS,SEPANG,SAWIT.haha. 
Balik rumah, incoming call from A.Suci. Alamak dia marah aku la sebab blah macam tu je. Korang ah lambat. Btw kalau diizinkan, we'll meet at where..? 
Bukit Cherakah right. okay SET!

Zaty,Piqa,Alia & Ana
I love those random memories that make me smile no matter what's going on now. Dear friends, I know I'm not perfect (semua manusia pun tak) but I want to thank you for loving me anyway :) You don't have to be perfect to let somebody love you. Remember,being yourself is the best way to make people around love you. SMILE!

If you stand for nothing, expect to fall for anything  

zatypattdiaries.blogspot.com

This pretty blog was fully designed by me-Zaty Pattinson